Nunspeter Bijenvereniging

Sinds 1914

Lezing Albert Muller

“Natuurlijk imkeren” en een andere kijk op bijen houden.

afbeelding van Albert Muller aan het imkeren

Natuurlijk imkeren op dinsdag 1 mei 2018 door Albert Muller.

Albert is bioloog en de verzorging van bijen maakt sinds 1975 een deel uit van zijn leven. Hij is sinds 1979 leraar bijenteelt, hetzelfde jaar waarin hij in aanraking kwam met BD –bijenteelt. Sindsdien maakt hij ook deel uit van de werkgroep BD-imkers. Verspreid in Nederland, Belgie en Duitsland geeft hij cursussen en lezingen. Ook is hij betrokken bij schoolprojecten in Nederland en Uganda. Daarnaast is hij verbonden aan het BD- onderzoeksinstituut / Imkerij Fischermuhle in Rosenfeld in Duitsland.

Zijn missie: mensen laten ervaren dat een bijenvolk een individu is en dat verantwoordelijk bijenhouden alleen mogelijk is als je handelt vanuit het wezen van de bij.

Deze avond is er ook om elkaar te ontmoeten en informeel te kunnen spreken over alles wat onze hobby zo interessant en leuk maakt.

Voor niet-leden €5,00.
Koffie en thee zijn gratis.
Voor een drankje rekenen we €1,00.
Voor de route klik hier.
Tijdstip 20.00 uur tot 22.00 uur.

Graag opgeven bij secretariaat@nunspeter-bijenvereniging.nl.
Van harte welkom.